23.06.19

Юлія Ілюха "Східний синдром"

Моє знайомство з творчістю Юлії Ілюхи розпочалося зі збірки її оповідань "Неболови". Я не можу назвати себе прихильницею короткого жанру, але Юля зуміла зачепити мене за живе. Так само "зайшла" нам зі сином і її дитяча книжечка "Як Грицик Муху-Нехочуху переміг". Тому перший роман цієї авторки я чекала з нетерпінням і придбала книгу, щойно це стало можливим (з автографом авторки, звісно))))

Роман "Східний синдром" не про війну, хоча вона в ньому присутня. Він про людей і про те, як війна впливає на кожного з нас. Однак про всіх писати було б дуже складно, тому авторка скрупульозно придивилася до доль лише трьох осіб, буквально препарувавши їх. Двоє чоловіків і жінка зустрічаються на війні. Всі — зовсім різні, ну просто абсолютно різні! Проте є дещо, що пов’язує їх, і це — синдром, викликаний цією незбагненною, неправильною війною.

Життя кожного з героїв прослідковується від дитинства. Тому їхні вчинки, якими вони не були б, позитивними чи негативними, читач розуміє й приймає. Бо ж той багаж, котрий ми накопичуємо й носимо за плечима, аж надто впливає на нас. Але людина — істота, котра має волю. Й лише від того, як ми скористаємося своїми можливостями, яку мету поставимо перед собою і який вибір зробимо тут і зараз, залежить подальша доля кожного. І героїв роману також.

Складно написати інформативний відгук і не заспойлерити якусь дещицю сюжету. Тому обмежуся, як часто бува, емоціями, викликаними прочитаним. Мене особисто книга зробила сильнішою. Показала, що можна змінювати те, що називають Долею й проти чого зазвичай не йдуть — не тому що це неможливо, а тому що потрібно докласти певних зусиль, а це тяжко. Легше пливти за течією й нарікати на щось чи когось. Ще я зрозуміла, що ламати свої переконання задля якихось "плюшок" — теж не варіант. Плюшки з’їдаються, а от поламаний внутрішній стрижень даватиметься взнаки все життя. Я цього не хочу, тому й не буду (ага, це вже геть особисте)))) А якщо про чуже, то Юля почала другий роман, і я його дуже чекаю...

Вид. "Клуб сімейного дозвілля", 2019

Немає коментарів:

Дописати коментар